BYANNIE -

rocky roaaaaaaaaaaad




 bild av TV4, leilas recept.

gjorde rocky road igår, så otroligt gott !
slänger in leilas recept här.

ingredienser :

Färdigt på: 40 min
Ingredienser

12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

jag klippte även dumlen halv, tycker det blir lite bättre, men alla borde testa för att det är OTROLIIGT gott !
gillar man inte mörkchoklad kan man ju byta ut det mot mjölkchoklad. Jag kan tycka det är gott med mörk, men det blev liite för starkt, så jag skulle nog själv ha blandat.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Gör du också det? Vi gör det varje jul! <333

2010-12-21 @ 11:40:36
URL: http://livetenligtebba.blogg.se/
Postat av: johanna, you know who

goa, fast de smaka röv med nötterna i,

iaf mina :DD

2010-12-21 @ 19:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback