BYANNIE -

Designtips - linje under rubriken

Hej , jag kör på med ett litet designtips !
Jag ska visa hur man får en linje under rubriken som jag hade innan (tills idag haha).
Det ser ut ungefär såhär :
Gå in i stilmallen och leta upp entry headers .
Kopiera detta stycke :
border-bottom: 1px dotted #000;
margin-left: 30px
margin-right: 30px
border-bottom: 1px dotted #000;
margin-left: 30px
margin-right: 30px
Klistra in längst ner i entry headers.
Om man inte vill ha en prickad linje utan en vanlig rak linje, byt ut dotted mot solid. Vill man ha den fetare ändrar man 1px till något högre. Vill man ha linjen i en annan färg byter man ut dem tre nollorna till ex. FFFFFF som är vitt osv.
Margin raderna är för att linjen inte ska gå ända ut, vill man att linjen ska det kan man bara plocka bort margin, vill man ha linjen kortare höjer man 30 eller tvärtom. Man får alltså fixa och trixa lite.
Det ska se ut såhär när du klistrat in stycket.
om ni har några frågor, skicka via mail.

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag har tiden och datumet under rubriken vill ha prickad linje under den inte emellan rubriken och datumen , snälla hjälp! :D

2012-01-08 @ 14:22:02
URL: http://annieelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback