BYANNIE -

Hud och hår

Fick en frågan om ifall jag kunde visa mina hud och hårprodukter och absolut kan jag det. Dock skrev denna söta tjej att hon tyckte att jag hade fint hår och fin hy (tackar så mycket) men det är väl egentligen det sista jag har med tanke på att jag inte alltid tagit hand om varken min hy eller mitt hår. Men i vilket fall som helst, ingen är ju perfekt. 
 
På första bilden ser ni mitt schampo som jag använder mig utav. Grejen är att jag får väääldigt lätt fett hår och det är himla vanligt bland ungdomar att få. Letade som bara den efter ett schampo som var MOT fett hår men fanns ju bara FÖR fett hår, tills jag slutlige hittade detta då. Finns det någon där ute med samma problem som mig så jag kan tillägga att skölja håret med schampot två gånger når du duschar. Sen tycker jag dock att det blir för torrt i själva längden på håret så jag använder lite balsam i endast den sista delen av håret. Absolut inte i hela för då har inte schampot hjälpt mycket. 
 
På andra bilden ser ni mitt volympuder som jag lever på. Använder det när jag tupperar luggen, har så svårt för att få volym i håret och detta hjälper verkligen mig. Sen är det väldigt torrt så håret blir inte fett utav det.
På tredje bilden ser ni min hårspray som jag också lever på haha.. Förrutom att det luktar väldigt gott så håller sig volymen jag får upp med hjälp av mitt puder. Blir liksom ett litet sammarbete mellan pudret och sprayen. 
 
Kan även tillägga att jag plattar mitt hår VARJE dag utan värmeskydd och jag har under ett år blonderat det hemma en gång, färgat det brunt för många gånger på kort tid (också hemma) sen bestämde jag mig för att bli blond igen så har slingat det tre gånger hos frisör. Därför borde mitt hår vara extremt tunnt, slitet och hur kort som helst men med tanke på att jag trots detta tar hand om mitt hår med schampo och produkter som passar mitt hår så har jag med tur klarat mig ändå.
 
 
Okej okej, min hud tar jag hand om hyfsat bra faktiskt. På morgonen tvättar jag ansiktet med kallt vatten för att även vakna upp lite. Sen använder jag mig utav Niveas ansiktsvatten innan jag sminkar mig. Så trots att jag har på mig puder och andra torra produkter känns huden fortfarande frisk och mjuk. 
 
På kvällen är jag VÄLDIGT nogrann med att tvätta bort mitt smink och det gör jag med Gunrys sminkborttagnings servetter. Har provat Niveas men tycker dem är sisådär. Det jag gillar med dessa är att dem är så återfuktande. Dem innehåller både rengöring och cremé vilket är grymt. Tar även bort vattenfast mascara väldigt enkelt. Sen innan jag lägger mig så lägger jag på en liiite fetare cremé. Just nu har jag ingen speciell för natt för tycker det just nu fugerar lika bra med Niveas aqua sensation trots att den är för dag. 
 
Nu har jag fått med i alla fall 80% tror jag haha, hoppas ni nöjer er! Har ni frågor så vet ni att ni kan ställa dem här så svarar jag så fort som möjligt. Pusss

Kommentarer
Postat av: Ida

När skulle du visa alla dina Jeffrey campell skor och bikinisar ? <3 fin blogg kram

Svar: Jusste det hade jag lovat ja! Ska försöka fota och lägga upp när jag har tid :) Tack sötnos! ♥
ANNIE

2012-08-22 @ 20:26:36
Postat av: josse

älskar verkligen din blogg,den är bäst!
kan inte du lägga upp tips på bra hemsidor med kläder på?
och kan du lägga upp dina kläder och saker från thailand?

Svar: Åh gud va söt du är! Tack så mycket :DJo det kan jag kanske göra, brukar dock inte beställa så mycket från nätet men kan ju tipsa om några bra sidor i alla fall. Thailand grejerna kan jag försöka lägga upp, så jobbigt att ta kort på allt bara :)
ANNIE

2012-08-23 @ 14:42:11
Postat av: Peterina

en typisk tonårstjejblogg...

2012-08-27 @ 22:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback