BYANNIE -

Svarar på frågor angående tandställning

Fick lite frågor utav en tjej som hette Elin angående min tandställning så tänkte att jag kunde ta upp det i bloggen. Vet att jag har många yngre läsare och det är många som ska få tandställning så tänkte att jag kunde berätta lite om det. Så kanske det slipper finnas alldeles för många förvirrade själar där ute hehe, vet ju själv hur förvirrad och rädd jag var.
 
Det gör inte alls ont när dem sätter i tandställningen, det skulle kunna vara de minsta problemet. Dem limmar bara i princip. Så det känns ingenting. Det kan göra ont efteråt eftersom tandställningen spänner. Nästan alla får väldigt ont och har svårt att tugga samt äta ett par dagar efter. Det skiftar mycket från person till person. Jag hade faktiskt inte alls så ont som jag trodde man skulle få. Hade lite svårt för att tugga en dag eller något kanske. Men då är det ju bara till att äta typ soppa. Sen när man spänner den i efterhand känns det faktiskt ingenting för mig! Dock samma där, skiftar också en hel del från person till person.
 
Jag själv känner att det var jättevärt med genomskinlig tandställning. Man får ju dock tänka lite på vad man äter, man får inte äta typ curry och rödbetor (om man inte vill ha en gul eller rosa/röd tandställning haha..) 
Det är dock inget som stör mig, händer det att de råkar vara kyckling med currysås och ris i skolan går jag bara förbi mcdonalds och köper en cheeseburgare eller nåt haha. Sååå hellre en diskret tandställning känner jag personligen. Hel nöjd!
 

Kommentarer
Postat av: asenakardas.blogg.se

Jag ska snart få tandställning och har tänkt väldigt mycket på en sån som du har, dock hör jag att det finns flera som säger att den blir typ gul jättelätt. Nu vet jag inte hur länge du har haft din men har din börjat gulna än? :)

Svar: Hej! Det kan nog uppfattas som att den blir gul lätt för efter ett tag blir gummibanden missfärgade men det gör ju absolut ingenting eftersom man byter dem så ofta. Min håller sig fin och genomskinlig fortfarande men man måste ju självklart tänka på att inte äta curry, dricka kaffe/te, rödbetor osv. Jag skulle väl säga att det är främst den gula färgen man ska tänka på. Men i alla fall, nej min tandställning har inte blivit missfärgad men mina gummiband kan bli gula efter ett tag :)
ANNIE

2013-01-30 @ 00:08:05
URL: http://asenakardas.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej! Jag har en fråga, jag ska sätta in tandställning nu under sportlovet som kommer och till mig sa dem att det fanns "vita" är det samma som genomskinliga då? Eller hur fixade du det med genomskinliga? Fråga dem dig eller sa du något angående det? Skulle vara så tacksam för svar så fort som möjligt!! För jag ska ha dem vita om det inte finns genomskinliga samt undrar jag bara ifall det kostar extra med genomskinliga som det gör med vita, kram!

Svar: Hej! De som jag hade var vita, det finns antingen det eller vanliga i metall så vill du ha samma som mig så ska du ta vita. Lycka till, kram!:))
ANNIE

2014-02-01 @ 14:38:58
Postat av: Linnea

Hj jag har en till fråga till dig haha.., men nu har jag satt in min tandställning och jag undrar hur du gjorde med exempelvis kaffe och tee? Är ett stort fan av Chailatte och te överlag men vågar inte smaka då jag inte vill att gummibanden ska bli missfärgade så jag under hur du gjorde?
Kram!

Svar: Hej! Jag höll mig borta från kaffe och te under hela processen för att jag inte ville att se skulle bli missfärgade. Har däremot två kompisar som druckit massor med kaffe och de har samma tandställning som jag hade men de har inte hänt något alls på deras. :))
Kram!!
ANNIE

2014-02-15 @ 20:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback